söndag 6 juni 2010

Västerås tripp...

Kom iväg i bra tid i morse. Först var vi hos svärmor och lämnade våran vovve, då man aldrig vet hur lång tid man får spendera på akuten.

Väl i Västerås var det först en sköterska som provade med en kanyl och sen en sax. Sen blev det emla-kräm och ny väntan. Sen nytt rum och en trevlig läkare och en ny sköterska. Han försökte på nytt men märkte snabbt att krämen inte gjorde så mycket hjälp då de måste under själva sulan och gröta. Då kom sprutan fram! =/ Trodde man var rätt tålig under fötterna men det där kändes...



Efter många försök gav läkaren upp och sa att han skulle hämta en mer erfaren läkare. Jaha, efter ca 1 timmes väntan kom denna läkare. Tror han hade extraknäck på ett slakthus eller något. Va t.om så min kära man gjorde en liten kommentar till han. Visserligen fick han ut en bit till men han bemötande va inget jag vill uppleva igen. Tur va försvann han snabbt och den trevliga sköterskan tog över.

Nu ska jag försöka låta bli och gå på foten samt använda mig av kryckor. Nu vägar man ju en del och har aldrig använt kryckor, så det här kommer bli intressant! =P

De trodde att resten skulle komma ut nu när de öppnat upp rejält. Lite skraj för att det ska krångla nu bara när semestern är nära. Men med min käre make som sköterska ska vi nog fixa det hela!

1 kommentar: